Imaginarii
Imaginarii
Imaginarii
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Kreacja Postaci - Poradnik

Go down 
AutorWiadomość
Kansai
Młody Sen
Młody Sen
Kansai


Liczba postów : 31

Kreacja Postaci - Poradnik Empty
PisanieTemat: Kreacja Postaci - Poradnik   Kreacja Postaci - Poradnik EmptySro Lip 08, 2015 7:59 pm

Uniwersum Imaginarii jest światem wyobraźni, zamieszkany przez senne byty, twoja postać może więc być każdym stworzeniem jakie przyjdzie ci do głowy. Od strasznych, do śmiesznych, od latających do pływających. Jeśli potrafisz wyobrazić sobie jakiś byt, oznacza to że może się on ci przyśnić, a co za tym idzie, nadaje się na postać ze świata snów.

Oczywiście postacie realistyczne lub postaci z kanonu fantasy są równie dobre jak te, które są kompletnie abstrakcyjne i autorskie - panuje tu zupełna dowolność - zwróć jednak uwagę na to, czy będziesz umiał prowadzić postać w formie którą wymyśliłeś i czy będzie ona w dogodnej pozycji do interakcji z innymi postaciami oraz światem gry. W tym poradniku napiszę jedynie jak odpowiednio przedstawić postać w karcie postaci i prawidłowo opisać jej zdolności w języku mechaniki gry.

Poza dowolnym wyglądem, który, w razie trudności ze znalezieniem odpowiedniego avatara będzie należało obrazowo opisać, trzeba będzie określić mniej oczywiste atrybuty postaci.

Zacznijmy od kwestii zdolności motorycznych

*Sposoby poruszania się:

- Chodzenie [Ch] - standardowy sposób poruszania się wszystkich stworzeń które posiadają nogi
- Chodzenie trójwymiarowe [ChT] - Niektóre byty potrafią ignorować prawa grawitacji, które w świecie wyobraźni i tak nie są zbyt ścisłe, i poruszać się po ścianach pionowych lub do góry nogami równie łatwo, co po poziomej powierzchni.
- Latanie/Lewitacja [L] - Nie ważne czy za sprawą skrzydeł czy innych niewyjaśnionych logiką zdolności, postać z tą zdolnością może bez przeszkód unosić się i przemieszczać w przestrzeni powietrznej
- Pływanie [Pł] - Stworzenia posiadające zdolność pływania mają pełną swobodę poruszania się pod powierzchnią wody.
- Dematerializacja [De] - Postać posiadająca tą zdolność może dematerializować swoje ciało i przenikać przez każdą przeszkodę, której indywidualne właściwości na to pozwalają, nie może jednak przenikać przez inne byty.

*Zdolności Manualne

-Telekineza [T] - Podnoszenie i operowanie przedmiotami siłą umysłu, bez konieczności dotykania ich w jakikolwiek sposów.
-Przeciwstawne kciuki [PK] - Zdolność do manipulacji przedmiotami z pomocą kończyn wyposażonych w przeciwstawne kciuki - w zakresie porównywalnym do ludzkiego
-Ogoniastość [O] - Postaci z tą zdolnością potrafią operować przedmiotami za pomocą macek, czułek, ogonów i innych rodzajów kończyn które nie wytworzyły palców.

*Dodatkowe zmysły

-Echolokacja [Ech] - Zdolność określenia położenia przeszkód i obiektów za pomocą echa akustycznego wydawanych przez postać dźwięków
-Szósty zmysł [6Z] - Zdolność do wyczuwania aury innych żywych stworzeń lub nietypowych przedmiotów niezależnie od tego, czy znajdują się w polu widzenia
-Zooming [Zo] -Umiejętność przybliżania i oddalania perspektywy widzenia
-Widzenie w podczerwieni [Wp] - Umiejętność widzenia ciepłoty ciał bytów i otoczenia.
-Widzenie zapachów [Wz] - Umiejętność widzenia śladów zapachowych w otoczeniu i na innych bytach a także ustalenia do jakich stworzeń należą.
-... - Jeżeli posiadasz pomysły na wzbogacenie tego spisu, napisz swój pomysł do administracji [Kansai] i nie bój się przedstawić go w swojej karcie postaci
__________________


Kolejnym aspektem jaki będziesz musiał ująć w karcie postaci jest rodzaj bytu, jakim będzie twoja postać. Czy stanie się bytem Snów, Marzeń czy Koszmarów?

-Każdy z tych rodzajów bytów ma w świecie gry swoje własne uniwersum, do którego należy, i z reguły powinien lubić otoczenie własnej domeny, przynajmniej na starcie gry. [bo w to co kto komu może obrzydzić zasady odgórne ingerować nie będą] To znaczy że na przykład Koszmary będą preferowały otoczenie swego własnego uniwersum, nawet jeśli dla innych bytów będzie ono obrzydliwe bądź straszne, zaś na wymioty będzie im się zbierać gdy trafią do uniwersum marzeń gdzie wszystko jest ładne, miękkie i cukierkowe. Weź więc pod uwagę upodobania swej postaci, decydując jakim typem bytu ją uczynisz.

-Wygląd postaci nie wpływa w najmniejszym stopniu na to jakim typem bytu może ona być, bardziej należy przy tym brać pod uwagę jej charakter, jako że w rywalizacji o ludzkie sny, byty Marzeń z reguły chcą uprzyjemniać pobyt ludzkich jaźni w świecie snów, byty Koszmarów zaś z reguły dążą do przestraszenia lub pogrążenia ich. A byty snów? Cóż, one robią to co im akurat wpadnie do głów... dobierz więc rodzaj bytu który będzie też bardziej niż mniej odpowiadał nastawieniu postaci.

-Byty z różnych domen najczęściej za sobą nie przepadają ze względu sprzeczności charakterów, upodobań oraz stałą rywalizację, nie jest to jednak regułą, nikt nikomu nie zabrania spotkać się z bytem z innej domeny na pikniku jeśli dane postacie potrafią spojrzeć poza odrzucające je różnice.


W uzasadnionych odpowiednim zdarzeniem fabularnym [takim które mogło drastycznie wpłynąć na usposobienie postaci] przypadkach można ubiegać się w ciągu gry o zmianę typu postaci.
Powrót do góry Go down
https://imaginarii.forumpolish.com
 
Kreacja Postaci - Poradnik
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Moce Postaci
» Wzór Karty Postaci
» Dezintegracja i Materialność Postaci
» Rozwój Postaci oraz Rangi
» Prawa fizyki w uniwersach i wpływ postaci na otoczenie.

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Imaginarii :: Organizacja :: ABC gracza-
Skocz do: