Poza podstawowymi zdolnościami motorycznymi, niektórzy z was będą na pewno chcieli grać postaciami posiadającymi specjalne moce, mniej lub bardziej unikalne. Tutaj też macie prawo do swobody kreacji, moce waszych postaci mogą pochodzić zarówno z Kanonu Fantasy jak i być autorskimi pomysłami prosto z waszej wyobraźni. Istnieje tylko kilka zasad, które mają zapobiec Godmodowaniu
*Moc nie może skutkować w bezwzględnej dezintegracji innego bytu lub doprowadzenia do stanu na skraju dezintegracji.
*Moc nie może uniemożliwiać innemu bytowi użycie jego własnej mocy ani trwale i bezwzględnie [do punktu dezintegracji] blokować jakiekolwiek zdolności motoryczne innego bytu.
Poza tym, jakakolwiek nie byłaby moc którą wymyślisz, powinieneś przy zakładaniu Karty Postaci ustalić żywioł tejże mocy spośród podanych:
-Ogień
-Woda
-Powietrze
-Ziemia
-Energia
-Pustka
Można przyporządkować mocy kategorię jednego żywiołu lub kategorię zmieszania dwóch żywiołów. Takie usystematyzowanie ma za zadanie lepsze określenie efektu mocy w starciu z różnymi formami przeszkód lub mocami innych bytów przez mistrzów gry.
Ogień góruje nad powietrzem i energią
Woda góruje nad Ogniem i Ziemią
Powietrze góruje nad Pustką i Ziemią
Ziemia góruje nad Ogniem i Energią
Energia góruje nad Pustką i Powietrzem
Pustka góruje nad Energią i Ogniem
-W przypadku relacji dwustronnej, np. zetknięcia się mocy Pustki i Energii które górują nad sobą wzajemnie siła obu mocy zostaje powiększona
-W przypadku relacji jednostronnej, np. zetknięcia się mocy wody i ognia, moc górująca osłabia drugą moc
Oczywiście w karcie postaci powinno się opisać moc jaką chcesz mieć dość dokładnie, aby nie było nieporozumień w związku z jej używaniem na fabule. Nie musi ona, aczkolwiek może mieć jakieś konsekwencje związane z użyciem... tu również dajemy swobodę - ruszcie wyobraźnią!